آن روزها

آن روزها

یاد روزهای دیرین، مطالب، خاطرات و شعرهای خودمونی
آن روزها

آن روزها

یاد روزهای دیرین، مطالب، خاطرات و شعرهای خودمونی

ضمیر نیمه هوشیار، تمرکز بهتر

این ضمیر همه نوع اطلاعات و پیشنهادات را به منزله واقعیت می پذیرد و قبول می‌کند چه مثبت چه منفی، هر کس می‌تواند این ضمیر را تحت کنترل خود در آورد،

 اصولا این ضمیر تحت کنترل ما است و ما می‌توانیم از این ضمیر برای رسیدن به خواسته‌هایمان کمک بگیریم. حسنی که این ضمیر دارد این است که نمی‌تواند بین تخیلات و واقعیات فرق بگذارد. مثلا ممکن است ما در واقعیت یک آدم ترسو، بزدل، تنبل و یا کم‌کار باشیم ولی در خیال خودمان دوست داریم که انسان موفق وشجاع وخوبی باشیم در اینجا می شود ازاین ضمیر استفاده کرد بهتر است ما این ضمیر را از افکار مثبت به جای افکار منفی پر کنیم.

مثلا خود را در موقعیتی تصور کنید که به آنچه دوست دارید رسیده‌اید چشمانتان راببندید و برای چند لحظه مکث کنید؛ در اینجا هدف خیلی مهم است شما به هدف فکر کنید لازم نیست نگران باشید که چگونه به این هدف برسیم، خود بخود ابزار لازم برای رسیدن به هدف فراهم می‌شود، همین که شما هدفتان را انتخاب کنید ضمیر نیمه هوشیار شما احساس نیاز می‌کند و راه حل ارائه می دهد.


از دو راه می‌شود ضمیر نیمه هوشیار را با افکار سازنده تغذیه کرد:

1- دقیقا خود را همان طور که می‌خواهید باشید تصورکنید و ببینید.(مثلا یک دانش آموز زرنگ و درسخوان و موفق یا یک سخنران قوی در جمع)
2- این افکار سازنده باید هر روز تکرار شود یعنی مرتب باید این مساله را به ضمیر نیمه هوشیار بسپارید.

چگونه وچه زمانی باید ازاین ضمیر استفاده کرد؟
بهترین زمان برای استفاده از ضمیر نیمه هوشیار ، در وقت استراحت کامل است که به فکر فرو بروید. تلقین افکار مثبت و سازنده به ضمیر نیمه هوشیار باید هم فکری باشد هم تجسمی‌، یعنی هم فکر کنید هم تجسم کنید. این کار را در دو نوبت 10دقیقه ای انجام دهید:

1-شب هنگام زمان تاریکی که آماده خواب هستید .
2-در طی روز ،دریک اطاق خلوت، دراز بکشید و برای 5 دقیقه استراحت کنید؛ در این حالت فکرتان هم مثل جسمتان نیاز به سکون و استراحت پیدا می‌کند دراین حالت شروع به تلقین کنید از کلمه من استفاده کنید مثلا یک ورزشکاری که دچار اضطراب می شود واحساس ضعف می‌کند می‌تواند با استفاده از روش تجسم عینی موفقیت خود را در برابر تمامی حریفان به ذهن نیمه هوشیار خود تلقین کند وجملات زیر را بگوید، من تمام حریفان خود را شکست خواهم داد و یا هیچ کس نمی‌تواند در برابر من مقاومت کند، من از همه قویترم، و صحنه‌های پیروزی را هم برای خود تجسم کند.

این روش کاربرد زیادی را در درمان احساس حقارت، ترس، اضطراب مانند اضطراب امتحانی و مشکلات روحی و رفتاری بسیاری، دارد ومی توان برای رسیدن به هرهدفی از آن استفاده کرد بسیاری از شما می‌توانید بدون زنگ ساعت از خواب بیدار شوید فکر بیدار شدن از خواب در ساعت معین به ضمیر نیمه هوشیار می‌رود و چون ضمیر نیمه هوشیار هیچ‌گاه به خواب نمی‌رود شما را در زمان خاص بیدار می کند، ما لبه تخت می غلتیم اما هیچگاه نمی‌افتیم چون ازطریق فکر نیمه آگاه همیشه مواظب خود هستیم، شب هنگامی که درخواب هستیم پوششمان کنار می‌رود اما بدون بیدار شدن روی خود را می‌پوشانیم چون ضمیر نیمه آگاه واقعیت را ثبت می کند.

«شما می توانید با استفاده از روش تجسم عینی خودرادرهر موقعیت موفق تصور کنید»

مثلا شما تصور کنید مجبور هستید در مقابل جمع یا در کلاس سخنرانی کنید اما در گذشته همیشه مضطرب بوده‌اید چه قبل از سخنرانی چه درطی سخنرانی، می‌توانید هر روز طی دو جلسه (روز _شب) تمرین ،خودتان رادر مقابل تماشاچیان آسوده احساس کنید اگر دیدید وقتی می‌خواهید این تلقین ها را به خود بدهید به خواب می‌روید سعی نکنید که بیشتر بیدار باشید، تلقینها تا لحظه ای که به خواب می‌روید به ضمیر نیمه آگاه شما راه می یابد .

«اجازه ندهید سادگی این روش باعث شک شما درکارایی آن بشود»

موفقیت این شیوه در موارد زیادی به اثبات رسیده و از اتهام غیر عملی بودن وعدم کارایی مبرا شده است .

تا چه وقت این کار را انجام دهیم ؟

پاسخ: نسبت به افراد و مشکلاتشان، زمان فرق می کند بیشتر اشخاصی که روش تجسم عینی را به کار می‌گیرند، طی دو تا چهار هفته به نتایج محسوس دست می‌یابند .
هر چه دلتان می خواهد در ضمیر وفکر خود مجسم کنید
این تصویر ذهنی در برنامه زندگی شما اعجازمی کند.

نظرات 2 + ارسال نظر
فرزانه پنج‌شنبه 6 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 22:31

خیلی عالی بود مقالت افرین مرسی اما چرا اینقدر نت کمممممممممممممم اخه از خوشم اومد جدان.7سال ازم برگ تری من 1361 هستم

فرانه پنج‌شنبه 6 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 22:33

نه منظورم اینه که ازم کوچکتری اه وبلاگت بی نظیر بود

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد