آن روزها

آن روزها

یاد روزهای دیرین، مطالب، خاطرات و شعرهای خودمونی
آن روزها

آن روزها

یاد روزهای دیرین، مطالب، خاطرات و شعرهای خودمونی

دکلمه ۱۱

این دکلمه رو که دوتا از زیباترین غزل های حضرت حافظ هستش تقدیم می کنم به خواهر خوب و مهربونم . 

امیدوارم هرچه زودتر بدونه عمل جراحی قلب مهربونش خوب بشه و مثل همیشه مهربونی هاشو از ما دریغ نکنه . دوستای خوبم شمام براش دعا کنید ........... خواهش ...............   

ادامه مطلب ...

خودایا زور دلم ته نگه ( خدا جون خیلی دلم تنگه )

ئه مان ده ستم به دامانت

خودایا چیت هه یه دلم پی ته سکین ده م ؟ خودایا دلم وه ک کوره ی آسن گه رانه . به هه ر ده ری ده سنم برد له رووم به سیاوه . ئه ی خوایا بوچ مه ینه تت خلق کرده وه ؟ بو ئه وه ی فه رهادت به ده ریای ئه سری خوی قه رق بکیه یتوه . خوا گیان بوچ ده رگای خوتم لی وه ناکه یتوه ؟ خوا گیان دلم وه ک ئاگر جه هانم ده سوتی آخ که سی بوچ نیه بمکوژینیته وه ؟ آخ آخ بوچ منی قور به سه ر پیم به ئه م دونیای ماته مه  ناوه . بوچ پیمیان نه گوت تو خوشت ده وی به م دوونیا پا بنیته وه ؟ ؟  خوا گیان تا کی ئه ذاب تا کی دوری له تو . سوتام سوتام سوتام . بوچ که سی ده ردم نازانه ؟ مه گه ر منیش انسان نیم ؟ مه گه ر منیش دلم نیه ؟ تا که ی یا ره ب ئه م ده رده بشاریمه وه ؟  تا که ی به درو بژیم ؟ آخ ئه گه ر په روه نده ی ئامالم سپیو بوایه روم بو که لیت داوای مه رگم بکردایه به لام به م هه مکه گوناهه ده ترسم له دیداری تو به لام تو هم ره حمانو هم ره حیمی .

خوا گیان به هرکی ئیژم ئامه دردی منه ئه لی خوا گوره س . په ناه به ره خودا . پشتم خالیه ، ته نیام باری خه م پشتمی چه ماونوه به قودره تی خووت هه لم سینه . به جه لالت ئه گر ئه م ده رده له من جودا بکه ی به نوری بیانیانت به خونی مه غریوت قه سم فه رهاد ده بی به پیاوه چاکه . خوایا قه رقی بی نیازیم بکه . عاشقی خوت به دلم بخه تا نیازم به کس جز خوت نه بیته وه .

یاره ب ده ستم بگره خه لاسم ده نیجاتم ده .... یا ره ب ده رگای به خته وه ری خوتم لی بکه ره وه . ئه مان ده ستم به دامانت .     

 

فارسی :

خدا جون چه چیزی هست که بتونه دل منو تسکین بده . خدا جون دلم مثل کوره ی آهنگران می سوزه . به هر دری که زدم روم بسته شد . ای خدا چرا مهنت و درد رو آفریدی ؟ می خواستی فرهادتو تو دریای اشک خودش غرق کنی ؟ خدا جون چرا درهای رحمت خودت رو روم باز نمی کنی ؟ خدا جون دلم مثل آتش جهنم داره می سوزه چرا کسی پیدا نمی شه خاموشم کنه ؟ آه آه چرا من خاک به سر پا به این دنیا گذاشتم ؟ چرا اون روز از خودم نپرسیدن میخای به دنیا بری یا نه ؟ تا صد بار می گفتم نه نه نه . پروردگارا تا کی عذاب تاکی دوری از تو ؟ سوختم سوختم سوختم . چرا هیچکس دردمو نمی فهمه ؟ مگه منم انسان نیستم ؟ مگه منم دل ندارم ؟ تا کی این درد و پنهان کنم ؟ تا کی با دروغ زندگی کنم تا کی خودمو گول بزنم ؟ آه اگه کارنامه ی اعمالم سفید بود روم می شود ازت طلب مرگ می کردم اما چه کنم با این همه گناه می ترسم از دیدار باتو  با این همه تو باز رحمانو رحیمی . 

خدا جون به هرکی میگم دردم اینه تنها جوابش اینه که خدا بزرگه . پناه بر خدا . تنهام . بار غم کمرم رو خم کرده با قدرت خودت بلندم کن . به جلالت قسم اگه از این درد خلاصم کنی به روشنایی صبح و به سرخی شفق زیبایت فرهاد مرد بزرگی میشه . 

خدا جونم منو غرق بی نیازی بکن . عشق خودت رو تو دلم بنداز نه بیگانه تا نیازم جز به تو به کسی دیگه نیافته و. 

خدا جون دستم رو بگیر نجاتم بده ...... خدایا درهای سعادت و شادکامی رو بروم بگشا . 

امان دستم به دامانت 

من از این دنیا چی میخام مگه ؟‌!‌....................

  

من از این دنیا چی می خوام دوتا صندلیه چوبی

که منو تو رو بشونه واسیه گفتن خوبی

            من از این دنیا چی می خوام یه وجب زمین خالی

همونقدر که یک اتاقک بشه خونیه خیالیم

            من از این دنیا چی می خوام یه جعبه مداد رنگی

بکشم رو تنه دنیا رنگ خوبی و قشنگی

                     ادامای دست و دلباز از تویه قلک طاقچه

بردارن بذر محبت واسه بار داریه باغچه

            من از این دنیا چی می خوام دو تا صندلیه چوبی

که منو تو رو بشونه واسیه گفتن خوبی

           من از این دنیا چی می خوام دوتا بال برایه پرواز

برم تا روز تولد برسم به فصل اغاز

                   برم پیش بچه هایی که یه لقمه نون ندارن

که یه شب با یه دل سیر چشاشونو هم بزارن

             بگم قصه ها سر اومد گریه بس که بهتر اومد              

زندگی نامه بزرگان جهان ۵

 

زندگی نامه بزرگانی چون ماری کوری و رازی و ابن سینا   

فایده ی خواندن این زندگی ها امید فراوان به زندگیه یادتون نره همیشه آدمهای بزرگ در بچگی زندگی سختی رو داشتن

 

 

ادامه مطلب ...