آن روزها

آن روزها

یاد روزهای دیرین، مطالب، خاطرات و شعرهای خودمونی
آن روزها

آن روزها

یاد روزهای دیرین، مطالب، خاطرات و شعرهای خودمونی

مطالبی برای آنان که به دنبال موفقیت هستند

مطالب روحیه بخش و پرکارایی روانشناسی برای به دست آوردن موفقیت 

او سالها تمام پروازهای خود را با موفقیت انجام میداد وهرگز فکر نمی کرد که روزی سقوط می کند . او به سقوط فکر نمی کرد . اما چند سال پیش مرتب به همسرش می گفت که خود را در حال سقوط می بیند . اولین بار بود که دائما خود را در حال سقوط کردن تصور می کرد

-

. سه ماه بعد از اولین باری که او از سقوط خود صحبت کرده بود در یکی از پروازهایش سقوط کرد و کشته شد .عده ای می گویند به او الهام شده بود که حادثه ای در حال وقوع است .فرضیه ی دیگری وجود دارد این است که او تصوری دائمی و علامتی را به سیستم عصبی خویش فرستاده بود که باعث شد در او حالتی به وجود آید که از سقوط او حمایت می کرد . ونتیجه ای را به وجود آورد . او به مغز خود مسیر فکری جدیدی را ارائه داده بود تا از آن پیروی کند و درآخر هم همانطور شد . به همین دلیل است که در زندگی تمرکز کردن بر روی مسائل اهمیت زیادی دارد .

اگر در زندگی دائما به چیزهای بد یا چیزهای که خواهانش نیستید و یا همه مشکلات ممکن فکر کنید در خود حالتی ایجاد می کنید که از این افکار حمایت می کند . به یاد داشته باشید رفتار شما حالت های شما و حالت های روحی شما نتیجه درک وتصور درونی وحالتهای جسمی شما است و شما قادرید به مرور زمان هر دوی آنها را تغییر دهید حس افسردگی یا اضطراب یا شکست در وجود شما نتیجه این است که شما آن حالتها را در خود به وجود می اورید .اکنون می توانید به شکلی جدید فکر کنید و حالتهای جدید و رفتاری مناسب با آن حالت ها را در خود ایجاد کنید . به یاد داشته باشدکه همیشه می توانیم چگونگی درک و تصور چیزها را در وجود خود شکل دهیم . 

                     ---------------------------------------------------------------------------------------

                           انگیزه ای هر کاری ، تفکر است . " رالف والدوامرسن "

                     ---------------------------------------------------------------------------------------

اگر رابطه ی درونی خود را کنترل کرده و با استفاده از حس بینایی ،شنوایی و لامسه علائمی را به مغز مخابره کنیم ، نتایج مثبت فوق العاده ای ایجاد می شود . حتی در شرایطی که احتمال موفقیت کم و یا اصلا نباشد . قدرتمندترین و تاثیرگذارترین مدیران ، مربیان ، والدین و اشخاصی که به دیگران انگیزه می دهند کسانی هستند که می توانند شرایط زندگی شان را به شکلی تغییر دهند که علی رغم محرکهای خارجی که یاس آور هستند علائم موفقیت را به سیستم عصبی خود مخابره کنند . آنها خود و دیگران را درحالتی فعال قرار داده بنابراین تا زمانی که به موفقیت کامل برسند به کارهای خود ادامه می دهند . شاید نام "مل فیشر " را شنیده باشبد . او مردی است که به خاطر یک گنج دفن شده در قعر دریا هفده سال تمام جستجو کرد و سرانجام توانست بیش از 40 میلیون دلار، طلا و نقره پیدا کند  . در مقاله ای در مورد او خواندم که از یکی از خدمه کشتی او سوال شد که چرا او این همه سال را در کشتی مانده است . او پاسخ داد که "مل " این توانایی را داشت که همه را هیجان زده کند .او هر روز می گفت که فردا روز موعود است .اما فقط گفتن این جمله کافی نبود . او این جمله را به شکلی مناسب به همراه تصوراتی که در ذهنش می گذشت با احساس بیان می کرد .او هر روز در خود حالتی را ایجاد می کردکه بتواند به جستجویش ادامه دهد . او نمونه کاملی از فرمول موفقیت نهایی است .به نتیجه کار خود واقف بود و دست به عمل زد سعی می کرد چیزی را که نیاز دارد بیاموزد و آنچه  راکه نیاز نداشت از چیز دیگری امتحان می کرد تا وقتی که به موفقیت رسید .

یکی از بهترین کسانی که به دیگران انگیزه می دهد و من او را خوب می شناسم "دیک تومی " مربی تیم بسکتبال در دانشگاه هاوایی است . او واقعا دریافت که چطور تصورات درونی افراد بر کارهایشان تاثیر میگذارد . یک بار تیم او در یک بازی مقابل تیم دانشگاه " ویومینگ " در تمام طول بازی مورد حمله بود . در اواسط بازی امتیازها 22 در مقابل 5بود و انگار تیم او به این رشته تعلق نداشت . فکر کنید بعد از پایان نیمه اول وقتی بازیکنان تیم "تومی" در رختکن جمع شدند چه حالی داشتند او به قیافه های غم زده و سرهای افکنده آنها نگاهی انداخت ودانست که آنها به غیر از تغییر عملکردشان در نیمه دوم به هیچ چیز دیگر نیاز ندارند آنها به دلیل حالت جسمی خاصشان در حلقه ی شکست گرفتار شده و به دلیل وجود چنین حالتی ، پویایی خود را برای رسیدن به موفقیت از دست داده بودند .

به همین خاطر " تومی " دفتری را که پر از مقاله های ورزشی مصورکه طی سالها جمع آوری کرده بود به بازیکنان نشان داد . هر کدام از آن مقاله ها در مورد تیم هایی بود که به دلیل بودن در چنین موقعیت مشابهی ویا وضعیتی بدتر از تیم مقابل عقب مانده و سپس در برابر احتمالات غیر ممکن برای پیروزی تیمشان مبارزه کردند . او این مقاله ها را برایشان خواند و فکری جدید را به آنها القا کرد ،این فکر که آیا واقعا می توانند پیروز شوند و همین عقیده (تصور درونی ) یک حالت عصبی – فیزیولوژیکی کاملا جدیدی در آنها بوجود آورد . نتیجه چه بود ؟ "تومی " در نیمه دوم اجازه نداد که تیم " ویومینگ " حتی یک امتیاز هم به دست آورد و 27 بر 22 پیروز شد . آنها پیروز شدند زیرا "تومیِ" توانست تصورات درونی و باورهای آنها را تغییر دهد .

مدتی پیش با "کن بلانچارد " نویسنده کتاب "مدیر یک دقیقه ای " برخورد کردم به تازگی برای مجله " گلف دیجست " مقاله ای به نام یک گلف باز دقیق را نوشته بود . او با یکی از برجسته ترین مربیان گلف در امریکا تماس گرفته بودودر نتیجه بازی خود را پیشرفت داده بود . او گفت که تمام اصول بازی را یاد گرفته اما نمی تواند تمام آنها را به خاطر آورد . برایش توضیح دادم که روش یا شیوه خاص سازماندهی استعدادهایش حتما در ضمیر ناخودآگاهش ثبت شده است و همه آنچه را که باید انجام دهد این است که باید خود را در حالتی قرار دهد که بتواند از اطلاعاتش استفاده کند . او رفت و بهترین بازی عمرش را در طول 15 سال بازی انجام داد و موفق شد .او نیازی نداشت که برای به خاطر آوردن اصول بازی با خود به جنگ بپردازد . او به تمام چیزهای مورد نیازش دسترسی داشت وفقط باید می فهمید که چگونه از آن استفاده کند .

به خاطر داشته باشید که رفتار انسان در نتیجه حالتهایش است . اگر تا کنون موفق بوده اید . می توانید با به کار بردن همان عملکردهای ذهنی و جسمی که قبلا انجام داده اید باز هم نتیجه خوب دیگری را به وجود آورد . قبل از المپیک 1984 با "میشل اوبرین " شناگرشنای آزاد 1500 متر کار می کردم . او مرتبا تمرین می کرد اما حس میکرد که از تمام توانایی هایش استفاده نمی کند .او موانعی را که باعث محدودیت موفقیتش می شد را در ذهن داشت . او به موفقیت خود مشکوک بود در نتیجه هدفش مدال برنز یا نقره بود . او شناگر برجسته ای نبود که بتواند مدال طلا بگیرد . برجسته ترین شناگر "جرج دیکارلو " چندین بار اورا شکست داده بود .

به مدت یک ساعت ونیم با میشل صحبت کردم و ازاو خواستم تا بهترین حالتهای شنا را الگو قرار دهد یعنی بداند که چگونه خود را در بهترین حالت جسمی قرار دهد چه چیزی را تصور کند ، چه چیزی به خود بگویید و در رقابتی که یکبار " جرج دیکارلو " را شکست داده چه حسی داشته است . ما عملکردهای ذهنی و جسمی او را در هنگام پیروزی (بار قبل ) تجزیه و تحلیل کرده و حالت های او را به شکل خود به خود یعنی صدای شلیک گلوله شروع بازی مرتبط ساختیم . من فهمیدم در روزی که " جرج دیکارلو " را شکست داده بود درست قبل از مسابقه به آهنگ های " لوئیس " و اخبار گوش کرده بود . بنابراین در فینال المپیک همه چیز را به همان شکل انجام داد . و موفق شد تا اورا شکست داده و با اختلاف 6 ثانیه مدال طلا را ببرد .    آنتونی رابینز (برگرفته از کتاب قدرت نامحدود ) ترجمه هانیه حق نبی مطلق

سخنی از نویسنده وبلاگ "فرهاد امینی "  

خلاصه مطلب آقای آنتونی رابینز میخواهند تاثیر و قدرت تصور و تخیل در ذهن را بیان کنند . در جایی خواندم که نوشته بود مغز نمی تواند به درستی فرق بین واقعیت و خیال را درک کند دقیقا مثل زمانی که در خواب هستیم وتا بیدار نشده ایم احساس میکنیم در واقعیتیم . بنابراین توصیه میکنم قبل از هر کاری و هر مسابقه ای و هر آزمونی و حتی در زندگی عادی تصوراتی برای خود از بهترین موقعیت ها و موفقیت ها بسازید . من در آزمون سال 86 این کار را انجام دادم چند روز هنگام خواب یا چرت زدن ، تصویر موفقیت و پیروزی خودم را در کنکور تجسم میکردم و تمام جزئیات را مثل یک فیلم در ذهن خود ساختم در نتیجه چنان شوق و خوشحالی در من به وجود امد که آن موقع احساس میکردم واقعا به موفقیت رسیده ام وتوانستم موفق  شوم با اینکه تنها یک سوم کتابهایم را خوانده بودم . این مطلب با اثبات رسیده که ادمی هرانچه را که تصور کند در زندگی برایش رخ می دهد ، هر طرف چشمتان را بچرخانید به طور ناخودآگاه پاهایتان به آن سمت می رود . همان طور که در گفته های اقای رابینز خواندید و همین تصور باعث مرگ و سقوط یک مرد شد . به گفته ای انشتین آغاز هر کاری تصور است .

پس فقط و فقط به موفقیت فکر کرده و قانون جذب را به کار ببرید . سعی کنید موفقیت خود را باور کنید و به آن ایمان داشته باشید . این تصورات را مدام در ذهن خود بسازید تا باورتان شود هرچه تصویرات ذهنی واضح تر و با جزئیات تر باشد زودتر در مغز جای میگیرد . این کار دقیقا به مثابه ی این میماند که شما برنامه ای را به کامپیوتر بدهید و آن شروع به انجام وعملیات آن برنامه بکند . پس ذهن خود را خالی از هرگونه شکست و ناکامی کرده . به قول معروف به نیمه پر لیوان نگاه کنید نه به نیمه خالی آن . در آخر امیدوارم این مطالب مورد استفاده قرار گرفته و تاثیرات شگرف خود را بگذارد.

 با آروزی موفقیت همه دوستان عزیز

www.farhad-amini.blogsky.com   7/6/1390

نظرات 6 + ارسال نظر
باران چهارشنبه 8 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 00:43

الان خوندمش
تا حدودی قبولش دارم چون تجربه کردم اینو
ولی مطلق نمیشه قبولش کرد

ساحل جمعه 10 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 13:21 http://www.avayenagofte.blogfa.com

واقعا هم روحیه بخش بود
این مطتلب واسه آدمایی که فکر میکنن هیچ خیلی به درد میخوره

عالی بود..

@...............@..........@............@@@@@..........@
@@..........@@......@.....@......@..........@......@....@
@.@........@.@....@.........@....@..........@....@........@
@..@......@..@....@@@@@......@@@@@....@@@@@
@...@....@...@....@.........@................@....@.........@
@....@..@....@....@.........@................@....@.........@
@.....@@.....@....@.........@................@....@.........@
@......@.......@....@.........@................@....@.........@

ساحل شنبه 11 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 12:29 http://www.avayenagofte.blogfa.com

سر منزل این راه بیابان هلاک است
هر چشمه سرابی است که بر سینه خاک است
در سایه هر سنگ..اگر آن زلف زمین است
نقش تن ماری است که در خواب کمین است
در هر قدمت خار، هر شاخه سر دار
در هر نفس آزار، هر ثانیه صد بار
چون همسفر عشق شدی مرد سفر باش
هم منتظر حادثه هم فکر خطر باش
گفتم که در این راه کو نقطه آغاز ؟
گفتی که توئی ، تو خود پاسخ این راز

پگاه یکشنبه 12 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 15:48 http://daryayegomshode.blogfa.com/

فوق العاده بود مرسی

باران سه‌شنبه 14 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 21:46

درووووووووووووووووود
همچنان در خاب تابستانی
باباچرا اپ نمیکنی

:) جمعه 17 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 00:10

:)مرسی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد